czwartek, 7 maja 2015

piosenka "Czwarta"

wczoraj rano napisałam coś takiego:

noc, tylko ptak
noc daje znak, że nie śpisz
świt - w niebie blask
zaczyna w nas, dobry czas.

a potem w nocy i nad ranem skończyłam i nagrałam na telefonie prymkę, melodia sama się ułożyła. Prymki nie podpinam, bo to raczej "intymne" wykonanie :)
po rozmowie z basistą Pawłem Piórasem Piórkowskim skontaktowałam się z Marcinem Baterią Bagińskim (Bat Studio) i jesteśmy po słowie w sprawie nagrania "Czwartej", ciekawe jak Bateria do tego podejdzie, zawsze mnie ciekawi co słyszą, widzą inni.
Może to początek nowej historii... może

"Czwarta"

Noc - tylko ptak, noc daje znak,
że nie śpisz i jak ja...
patrzysz w okno.

Świt – nieba blask, zaczyna w nas
ten dobry czas, dobry czas...

ref. 1
Już czwarta, idź spać kochanie.
Dobranoc, bo prześpisz śniadanie,
a potem gdzieś w mieście przepadniesz w kontekście,
odnajdziesz się znowu nad ranem.

ref. 2
Już czwarta, dobranoc, śpij wreszcie
bo jutro powiedzą na mieście,
że kochasz się we mnie, że tak na daremnie
uczyłeś się z książek nad ranem.

Noc – wina smak na usta spadł,
gdy razem, ty i ja, i to okno.
Tam Wielki Wóz, a tutaj cóż....
już czwarta, czwarta już.

ref.
dobranoc, dobranoc kochanie
dobranoc, bo prześpisz śniadanie
a potem... gdzieś w mieście, przepadniesz w kontekście
odnajdziesz mnie znowu nad ranem.

Dobranoc, dobranoc aniele
bo prześpisz codzienną niedzielę
i będą znów gadać w kościele i w bramie,
że źle się prowadzisz nad ranem

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Już czwarta, dobranoc, śpij wreszcie bo jutro powiedzą na mieście,
że kochasz się we mnie, że tak na daremnie uczyłeś się z książek nad ranem

Bożeniu to jest cudnie przypomnialy mi się moje lata szkolne w LO całuje ciebie - Aga

Anonimowy pisze...

piszę z pracy a mi się podoba >wina smak na usta spadł < Bozeńciu do zobaczyska w czwartek bo ja będę :P twój Kizimizi

zamornik pisze...

reeeeeeeeeeewelacja- nie mam pojęcia jaka Ci się prymka zaśpiewała, ale ja sobie też zaraz wydrukuję i z przyjemnością pośpiewam- to nie konkurencja tylko tak mi się spodobał tekst- chyba pozwolisz....wybacz :)

autorka pisze...

Zamorniku, Ty wiesz... Ty możesz wszystko :)

autorka pisze...

już wiem jak Bateria do tego podejdzie - kwartet smyczkowy (???) te trzy znaki zapytania to moje uniesione brwi, zawsze broniłam się przed smyczkami, fletami, całą tą poezją dźwięku, się zobaczy