poniedziałek, 26 stycznia 2015

Da się żyć - recenzja, sprzedaż

Tomik "Da się żyć" ukazał się (wyd. ElSet) w grudniu 2011 r. Dzisiaj do niego wracam, znalazłam ciekawą recenzję. Tomik można
kupić w wydawnictwie ElSet, zamówienia pod adresem:
wydawnictwo@elset.pl

Recenzja ukazała się na blogu "Wydeptuję własne ścieżki",
http://wydeptujewlasnesciezki.blogspot.com/2014/05/da-sie-zyc.html

zapraszam do lektury
„Da się żyć” to tomik wierszy o skrajnych emocjach i zderzeniu ludzkich pragnień z rzeczywistością. Wiele wierszy dotyczy miłości i związanych z nią perypetii, dylematów, wątpliwości. Autorka pokazuje kilka rodzajów tego uczucia. W niektórych utworach pojawia się strach przed rozstaniem, rozczarowaniem, w innych – pogodzenie i zrozumienie uczuciowo zawiłej sytuacji. Kolejne wiersze są uchwyceniem codzienności – zwykłych, czasem niedostrzeganych czynności, które wykonujemy automatycznie. Inne radosnymi, beztroskimi wspomnieniami. Bożena Kraczkowska zwraca w nich uwagę na drobne rzeczy, z których powinniśmy czerpać radość. Autorka często nawiązuje do pięknej rzeczywistości, która nas otacza, a której wydawać by się mogło czasem nie zauważamy. „Da się żyć” to tomik poezji o tęsknocie, o marzeniach, o naturze i jej różnych odsłonach, a także o tym, że ludzie nie szukają tego, co prawdziwe i tak naprawdę istotne, a skupiają się na sprawach przyziemnych. „Da się żyć” to zbiór wierszy o życiu.

„Da się żyć” to lekko napisane, z ogromną dawką humoru i zastrzykiem optymizmu wiersze, które się pamięta, do których się wraca.

Bożena Kraczkowska zaskoczyła mnie. Pochłaniałam jej wiersze niczym wygłodzony wilk. Nie mogłam przestać i nasycić się słowem. Byłam ciągle zaskakiwana treścią – nie tylko poszczególnymi wierszami, ale również konkretnymi wersami, połączeniami danych słów. Kraczkowska tworząc bawiła się słowem, a ja bez wahania dołączyłam do tej zabawy. Autorce udało się wielokrotnie trafić w sedno, jakby znała ludzką naturę na wylot. Bożena Kraczkowska to z pewnością autorka, do której twórczości kiedyś powrócę.

„Da się żyć” to zbiór wierszy, które opisują radości i dylematy dnia codziennego. Bożena Kraczkowska pokazuje, że mimo łez i cierpienia, w świecie tak pięknym w jakim żyjemy, po prostu da się żyć!


tomik można zamówić w wydawnictwie:
wydawnictwo@elset.pl




Brak komentarzy: